Actueel

We houden je graag op de hoogte van ontwikkelingen binnen BTM, over nieuwe opdrachtgevers,
nieuw werk en onze mening over ontwikkelingen in ons vakgebied.

Nieuwe BTM Artworker

Bij BTM hebben we begin juni onze nieuwe DTP’er/vormgever Sipke Horsten mogen verwelkomen. Sipke heeft jarenlange ervaring in de grafische industrie. Ervaring die past bij de hoge kwaliteit van het artwork dat BTM oplevert.

Wordt de Paashaas ooit een sterk merk?

Voor veel kinderen en hun ouders is Sinterklaas een sterk merk dat de gemoederen thuis en in het nieuws behoorlijk bezig houdt. De Kerstman hobbelt daar qua merk letterlijk en figuurlijk achteraan. De vraag is of de Paashaas ook een sterk merk kan worden?

Purpose marketing artikel tijdschrift voor Marketing Ruud Boer

Directeur BTM & Register Marketeer Hooplot: ‘Purpose met kleine of grote P?’

Purpose. Het sloop erin. Tot enige jaren terug lag geen marketeer er wakker van. Dezer dagen wordt het te pas en te onpas gebruikt om elkaar de marketingmaat te nemen en voorspellingen te doen over aanstaand commercieel succes. Beetje overdreven en weinig vernieuwend vindt Vincent Hooplot: ‘Alle organisatie hebben een hoger doel, alleen weten ze dat vaak niet’. Ruud Boer, directeur van de Bataafsche Teeken Maatschappij is het met hem eens, maar stelt voor de grote en de kleine P uit elkaar te trekken: ‘Purpose marketing met een kapitale “P” is geen marketingtool, maar de bron van de bedrijfscultuur’.

 

Deze dubbelcolumn verscheen in Tijdschrift voor Marketing 1/2 2018

Brand Design model 2.0

In 2002 hebben we het Brand Design model ontwikkeld als basis voor het bouwen van sterke merken. Maar tijden veranderen: er komen steeds meer mogelijkheden om merken ook online te activeren. Dus hebben we het Brand Design model 2.0 ontwikkeld met een uitgebreid aantal Brand Touch Points: 22 fysieke merkuitingen en 22 digitale merkuitingen.

 

Het nieuwe Brand Design model passen we toe van binnen naar buiten:

  • Mentale merkidentiteit: verwoorden van de gewenste positie en ambitie van het merk.
  • Visuele merkidentiteit: ontwerpen van een onderscheidende look & feel van het merk.
  • Merkuitingen: ontwerpen en uitwerken van alle fysieke en digitale Brand Touch Points.
  • Orkestratie: afstemmen, borgen en intern introduceren van het nieuwe Brand Design.
  • Merkactivatie: het tot leven laten komen van het merk in het hoofd en hart van de doelgroep.

 

Kijk voor meer informatie ook op Brand Design.

 

Wil je het nieuwe Brand Design model downloaden?

Brand Design model 2.0
Bataaf Mike de Nijs - Online marketeer

Nieuwe BTM Online Marketeer

We starten het nieuwe jaar 2018 goed met een tweede Online Marketeer: Mike de Nijs. Mike is 29 jaar en heeft zijn kennis vergaard op de HBO opleidingen Communication & Multimediadesign en Commerciële Economie. Daarna heeft hij ervaring opgedaan als marketeer bij Hydrorock International. Hij is helemaal thuis in de digitale wereld van merken en zal de ontwikkeling van digitale merkuitingen bij BTM een extra groei impuls gaan geven.

We vertellen je graag persoonlijk hoe we ook jouw
merk en organisatie kunnen laten groeien.