Familiewapen-icon_white

BTM is actief voor veel familiebedrijven

Sinds 1974 helpt BTM veel grote en kleine Nederlandse familiebedrijven om verder te groeien vanuit merkstrategie en vormgeving. We doen dit met veel plezier en krijgen veel waardering terug van onze opdrachtgevers. Blijkbaar past onze flexibiliteit en Rotterdamse ‘niet lullen maar poetsen’ mentaliteit goed bij de wensen van veel familiebedrijven. We tonen graag enkele resultaten van ons werk voor familiebedrijven.

ALARA-LUKAGRO

Alara-Lukagro is een toonaangevend familiebedrijf uit Groot-Ammers, gespecialiseerd in maatwerk geluid- en lawaaibeheersing. We hebben samen de merkstrategie ontwikkeld, inclusief de merkbelofte “Noise Control Solutions”. Daarna hebben we het nieuwe logo ontworpen en doorvertaald naar de correspondentieset, website, brochure, autobelettering en nog veel meer om het merk tot leven te laten komen.

ASBIPRO GROUP

Asbipro (Asfalt Bitumen Producten) is sinds 1951 actief als groothandel in technische isolatiematerialen. De derde generatie timmert goed aan de weg met nieuwe productconcepten als Flamepro en Hydrorock. Voor dochterbedrijf Alert Isolatie hebben we de stijl voor het nieuwe merk Firetight ontworpen en uitgewerkt naar het logo, verpakking, website en een superduidelijke infographic.

COROOS

In 1957 startte Cor Oostrom in Kapelle (Zeeland) met het inblikken van fruit en groente. Onder leiding van de derde generatie is Coroos groot geworden in Appelmoes en fruit pouches met merken zoals Slurpfruit en Fruit to Go. BTM heeft het merk Fruit to Go enkele jaren geleden een nieuwe groei impuls gegeven met een nieuw logo, powerpoint, vrachtwagenbedrukking en verpakkingsdesign waar het fruit vanaf spat.

COLORIGINZ

OZ Import, Rose Connect en Green Connect waren drie dochters van familiebedrijf Dutch Flower Group (zie hierna). De drie bedrijven gaan onder één naam verder en daarvoor bedachten we samen de nieuwe naam Coloríginz (combinatie van Color en Origin, aangevuld met een Z om de originaliteit te benadrukken). BTM heeft het logo en de complete huisstijl ontworpen, inclusief een merkpaspoort om de nieuwe naam ook intern goed tot leven te laten komen.

DUTCH FLOWER GROUP

Dutch Flower Group is een uniek familiebedrijf, gespecialiseerd in de internationale handel van bloemen en planten. Met veel succes, niet alleen in sterke groei van de omzet (1,5 miljard euro), maar ook als winnaar van de Familiebedrijven Award 2018. BTM is het grafisch ontwerpbureau voor de groep, waarbij we powerpoint visuals maken, het jaarverslag hebben gemaakt en ieder kwartaal het interne Dutch Flower Magazine opmaken.

FARM FRITES

In 1971 verwerkte de familie de Bruijne in het Zuid-Hollandse dorp Oudenhoorn voor het eerst hun zelfgekweekte bintjes tot frites. Daarna is het snel gegaan en is Farm Frites uitgegroeid tot een van de grootste frites producenten van de wereld. BTM heeft een aantal verpakkingen voor Farm Frites mogen ontwerpen, waaronder de authentieke Home-Style lijn. Ons werk is niet alleen leuk, maar ook erg lekker!

HELLEMA

De geschiedenis van Hellema in het Friese Hallum leest als een jongensboek: van dorpsbakkerij in 1861 naar internationale koekjesfabriek. BTM heeft voor Gerrit en Hille Hellema, de vijfde generatie, de merkstrategie ontwikkeld met de familietraditie als belangrijk element. Naast het ontwerpen van de huisstijl en de verpakkingen voor de Hellema koekjes, hebben we ook voor de koekjes van Smoeltjes een character ontwikkeld en de verpakkingen ontworpen en uitgewerkt.

HORTILUX

Hortilux Schréder in het Westlandse Monster is als familiebedrijf innovatief en toonaangevend in groeilichtsystemen voor de internationale glastuinbouw. BTM heeft voor Hortilux voor de deelname aan de Fruit Logistica in Berlijn de beursstand ontworpen om het digitale platform HortiSense te promoten. Speciaal voor de USA hebben we het merk Papillon ontworpen, met een kleurrijk logo, brochures en enorm grote verpakkingen voor de lampen.

LUITEN VLEESWAREN

In 1933 opent Theo Luiten een ambachtelijke slagerij in Den Haag, in 1961 opgevolgd door zijn zoon Jan, die in 1996 wordt opgevolgd door de huidige directeur Walter Luiten. Onder zijn leiding groeit het bedrijf vanuit Zoetermeer o.a. tot marktleider in Filet Américain. In 2018 is het merk SMAECK geïntroduceerd, met vegetarische Crème Américain en groentespreads die ontwikkeld zijn samen met sterrenchef Jacob Jan Boerma. BTM heeft het logo en de verpakkingen ontworpen, evenals de website, powerpoint, winkelmaterialen, folders, persberichten, etc.

ROEM VAN YERSEKE

In het Zeeuwse Yerseke zijn erg veel familiebedrijven actief, waarvan BTM werkt voor het mooie Roem van Yerseke. Voor de oesters van hun merk Zeeland’s Roem hebben we mooie houten verpakkingen ontworpen die zowel voor horecagroothandels als voor restaurants en delicatessewinkels een opvallende en aantrekkelijke uitstraling hebben. Uiteraard hebben we wel alle soorten oesters eerst mogen proeven!

VACU VIN

Sinds 1986 is Vacu Vin wereldberoemd met de Vacuüm Wine Saver, waarvan er inmiddels meer dan 40 miljoen zijn verkocht. BTM werkt al meer dan 25 jaar voor Vacu Vin, eerst voor oprichter Bernd Schneider en nu voor zijn zoon Patrick. We hebben de bedrijfsnaam International Innovation Company ontwikkeld en logo’s ontworpen voor het platform Dutch Creative Brands en de productmerken Vacu Vin en Tomorrow’s Kitchen. Inclusief meerdere generaties packaging design.

VAN DIJK FLORA

Van Dijk Flora is een succesvolle dochter van familiebedrijf Dutch Flower Group (zie hiervoor) en levert bloemen en planten aan supermarkten en bouwmarkten in Nederland en West-Europa. BTM heeft het nieuwe logo ontworpen en dit doorvertaald naar de visitekaartjes, briefpapier, website, brochure en de bedrukking van de vrachtwagens.

VAN WIJNEN SALMON SMOKERS

Rond 1700 had de familie van Wijnen drie vissersboten en in 1864 zette de familie de volgende stap met een eigen rokerij. Inmiddels staat de vijfde generatie aan het roer en is Van Wijnen internationaal een toonaangevend merk in betere gerookte zalm. De geschiedenis met BTM is ook lang en succesvol: Van Wijnen Salmon Smokers is na 43 jaar (sinds 1975!) onze oudste opdrachtgever. Met ontwerpen voor de huisstijl, advertenties en heeeeel veel mooie verpakkingen.

WIJNGAARD KAAS

Het familiebedrijf Wijngaard Kaas laat in het historische kaaspakhuis uit 1906 in Woerden de meest lekkere kazen rijpen onder bijzondere natuurlijke omstandigheden. BTM werkt met veel plezier al meer dan 25 jaar voor de tweede generatie Jan en Rien van den Wijngaard. Samen hebben we mooie merken als Wijngaard Affineurs en Reypenaer ontwikkeld en vormgegeven. Inclusief advertenties, beursstands, het Proeflokaal, winkelmaterialen, etc.

ZWANENBERG FOOD GROUP

Sinds 1875 is Zwanenberg actief in het maken van heerlijke vleeswaren en worsten. Onder leiding van de Familie van der Laan is het bedrijf gegroeid met mooie merken als Kips, Zwan, Huls en diverse merken in UK en USA. In 2008 heeft BTM het toenmalige logo iets aangepast en de huisstijl ontwikkeld. Na 10 jaar is dit duidelijk weer aan vernieuwing toe, vooral omdat het bedrijf inmiddels ook soepen, sauzen en maaltijdcomponenten verkoopt en de naam veranderd wordt in Zwanenberg Food Group. Dat vraagt om een nieuw logo dat op dit moment ontworpen wordt en we dus nog niet kunnen laten zien.

Wil je weten wat je voor jouw (familie)bedrijf kunnen betekenen?