Onze werkwijze

Het Brand Design model staat centraal in alles wat we doen en we passen het toe in vier fases: Strategie, Creatie, Realisatie en Orkestratie.
Heel handig, omdat we dan het merk van A tot Z kunnen vormgeven en je als klant kunnen ontzorgen.

Wij worden blij als we door een winkel lopen en daar de merken van onze klanten zien staan in door ons ontworpen verpakkingen. Of als een opdrachtgever super enthousiast is dat hij nu in één zin kan zeggen waar zijn merk voor staat en dit terug ziet in ons ontwerp voor het logo. En vol trots zo snel mogelijk zijn volledige nieuwe huisstijl wil introduceren.

 

Tevreden klanten is waar we het iedere dag voor doen. Omdat we passie hebben voor merken en design en dat enthousiasme ook graag overdragen aan onze opdrachtgevers. Zodat we samen het merk kunnen laten groeien vanuit inhoud én vormgeving.

 

Wij werken bij voorkeur vanuit de vier fases van het Brand Design-model:

  • Fase 1 Strategie: ontwikkelen merkidentiteit, merkstrategie en designstrategie.
  • Fase 2 Creatie: ontwerpen van de visuele identiteit (het merkuiterlijk).
  • Fase 3 Realisatie: ontwerpen en uitwerken van alle fysieke en digitale merkuitingen.
  • Fase 4 Orkestratie: realiseren, borgen en bewaken van de visuele synergie.
BTM werkwijze model

We hebben veel ervaring in het ontwikkelen van relevante merk-strategieën (Ruud Boer is één van de 120 Register Marketeers van Nederland). De merkstrategie maken we vervolgens tastbaar met ontwerpen voor een onderscheidende visuele identiteit. Die we enthousiast uitwerken tot concrete merkuitingen zoals logo, visitekaartjes, website, verpakkingen, brochures, powerpoint en andere uitingen om het merk tot leven te laten komen.

 

Juist de combinatie van merkstrategie én vormgeving maakt BTM waardevol. En niet te vergeten: vanuit onze Rotterdamse “niet lullen maar poetsen” mentaliteit zijn we flexibel en ‘ontzorgen’ we onze klanten door het proces professioneel van A t/m Z te begeleiden.

 

Met onze werkwijze garanderen we de koppeling tussen merkidentiteit (merkinnerlijk), visuele identiteit (merkuiterlijk), alle fysieke en digitale merkuitingen en de orkestratie daarvan. Het is onze ervaring dat merken alleen dan succesvol zijn als innerlijk, uiterlijk en gedrag optimaal op elkaar zijn afgestemd. Want als dat niet het geval is, zoals voor deze ‘Konijger’, weet je niet waar je aan toe bent.

We vertellen je graag persoonlijk hoe we ook jouw
merk en organisatie kunnen laten groeien.